سیاست تخمین سود غمایه مشخص شد

شرکت خمیر مایه رضوی در کنفرانس خبری عرضه اولیه سهام به برخی سوالات مطرح شده پاسخ داد که در ادامه می خوانید.

به گزارش صدای بورس، شرکت خمیر مایه رضوی قصد افزایش سرمایه را دارد ولی موضوع منوط به تصمیم گیری مجمع عمومی و اخذ مجوز از سازمان بورس است.

سوالات مطرح شده در کنفرانس خبری عرضه اولیه سهام شرکت خمیرمایه رضوی که با نماد غمایه در بورس فعالیت دارد، را محمد صادق مروارید مدیرعامل شرکت (سهامی عام) به این شرح پاسخ داده است؛
۱ مواد اولیه از کجا و چگونه تهیه می شود؟
پاسخ با توجه به اینکه مهمترین مواد اولیه این شرکت عبارت است از ملاس فسفات و اوره و سایر مواد اولیه، سهم کوچکی در بهای تمام شده محصول را تشکیل می دهند این شرکت ملاس را از کارخانجات قند داخل استان که سه کارخانه متعلق به آستان قدس رضوی که شامل شرکت قند تربت حیدریه و شرکت قند چناران حدود ۱۰۰ درصد سهامدار آستان قدس و شرکت کشت و صنعت جوین (۱۰) درصد سهامدار آستان قدس می باشد که حد اقل ۳۰ درصد ملاس مورد نیاز از شرکت های مذکور و بقیه ملاس از کارخانجات قند شیروان ، قند فریمان و قند نیشابور و حداکثر ۲۰ درصد ملاس از خارج استان تهیه می شود. فسفات و اوره هم از طریق بورس کالا و یا به صورت مستقیم از طریق خود شرکت های تولید کننده در داخل کشور تامین می شود.
۲ آیا قصد افزایش سرمایه دارید؟
شرکت قصد افزایش سرمایه را دارد ولی موضوع منوط به تصمیم گیری مجمع عمومی و اخذ مجوز از سازمان بورس است و در صورت موافقت از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد.
۳ رقبای داخلی و صادراتی چه اشخاصی هستند؟
رقبای داخلی صادراتی مستقر در ایران شامل ایران ،ملاس خمیرمایه و الکل رازی و خمیرمایه خوزستان هستند. با توجه به کیفیت بالای خمیر مایه رضوی و درخواست فزاینده برای خمیرمایه از سوی خریداران خارجی هر کدام از شرکت ها سهم خود را در بازارهای صادراتی دارند و دلیل بر این ادعا افزایش صادرات سال ۱۴۰۰ به سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۱ به ۱۴۰۰ که شرکت در سال ۱۴۰۱ میزان ۵۰ درصد تنازی افزایش صادرات نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته است و در سال ۱۳۹۹ نسبت به ۱۴۰۰ نیز با افزایش صادرات شرکت روبرو بوده است.
۴- سهم شرکت از بازار داخلی و خارجی به چه صورتی هستند؟
این شرکت به طور کلی حدود ۲۵٪ از سهم بازار داخلی را دارد و از سهم بازار خارجی با توجه به نبود آمار قابل انکا سهم این شرکت همانند سایر شرکتهای تولید کننده از بازار خارجی مشخص نیست و رقبای خارجی شامل کشور چین و کشور ترکیه هستند که کشور چین به دلیل افزایش نرخ هزینه حمل به بنادر مقصد و شرکت ترکیه هم بخاطر وضعیت اقتصادی موجود رقابت پذیری خود را تا حدودی از دست دادند.
۵ سیاست تخمین سود شرکت چگونه است؟
سیاست تخمین سود شرکت در سنوات گذشته حدود ۸۰٪ و در سال های آینده مطابق تصمیمات مجمع عمومی خواهد بود.

کد خبر 475212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =